Servicemeddelande
Publicerad 2023-09-22
Uppdaterad 2023-12-05 10:44

Nu finns möjligheten att få samhällsviktig information om kommunalt vatten via sms. Alla som är anslutna till tjänsten får ett SMS om vi tillfälligt behöver stänga av vattnet till din fastighet vid driftstörningar eller planerade VA-arbeten. 

Vilken information skickas ut via sms-tjänsten?

Exempel på händelser när vi skickar ut information via sms är:

  • Vattenavstängning
  • Förändring av vattenkvalitet
  • Vattenläckor
  • Otjänligt vatten
  • Kokningsrekommendation
  • Planerade VA-arbeten

Vid akuta händelser eller när många kunder bli drabbade går vi även ut med information på vår hemsida www.sala.se. 

Behöver jag anmäla mig?

Du får automatiskt våra sms om du är skriven på en adress i Sala kommun och har en mobil registrerad på denna adress. Du kan söka på ditt mobilnummer för att se om vi redan når dig på detta sätt.

Du måste manuellt registrera ditt mobilnummer om du har:

  • skyddat nummer
  • oregistrerat kontantkort
  • äger ett hus på en adress som du inte är skriven på
  • använder ett företagsabonnemang
  • vill få sms om driftstörning hos en anhörig som bor i Sala kommun

Hur avanmäler jag mig?

Om du inte vill få information om driftstörningar, till exempel till ditt barns telefon, så fyller du i formuläret nedan för att göra en avanmälan. 

Behöver jag betala för sms-tjänsten?

Nej, det kostar inget att vara registrerad till SMS-tjänsten eller att få sms vid driftstörningar.

Så hanterar vi personuppgifter

Vi använder inte ditt telefonnummer i några andra sammanhang och vi hanterar dina personuppgifter i enlighet med Dataskyddsförordningen (GDPR). Du kan läsa mer om detta här

Kontakt

Sala kommun
0224-74 70 00 (växel) kommun.info@sala.se