Sala kommun vill bli ännu bättre på att ge dig service av hög kvalitet. Dina synpunkter på kommunens verksamheter och tjänster är därför viktiga bidrag när vi utvecklar och förbättrar våra tjänster.
Om du har synpunkter på en befintlig verksamhet eller service ska du i första hand kontakta ansvarig chef för verksamheten alternativt ansvarig handläggare för tjänsten.
Om du vill föreslå en ny verksamhet eller saknar service inom något verksamhetsområde ska du i första hand kontakta dina politiker som fattar beslut om vilken verksamhet kommunen ska bedriva.
Sedan 2003 har du som är folkbokförd i Sala kommun även möjlighet att lämna medborgarförslag direkt till kommunfullmäktige.
Felanmälan - samhällsteknik
Felanmälan av kommunala anläggningar och tekniska tjänster.
(Gator, vägar. Vatten och avlopp. Renhållning/sophämtning. Kommunala fastigheter)
Bygga och bo
Synpunkter på detaljplaner som är ute på samråd och granskning.
Tjänster för att lämna synpunkter och klagomål
-
InformationstjänstUppdaterad: 2023-05-04 11:42
Felanmälan av kommunala anläggningar och tekniska tjänster.
-
InformationstjänstUppdaterad: 2023-05-09 13:28
Anmäl fel när det gäller klotter, nedskräpning, gator, cykelvägar, belysning, lekplatser, parker, konstverk, med mera.
-
InformationstjänstUppdaterad: 2019-10-22 16:43
Här ser du redan gjorda felanmälningar.
-
SjälvserviceUppdaterad: 2021-09-10 10:56
-
SjälvserviceUppdaterad: 2022-09-05 15:09
-
SjälvserviceUppdaterad: 2023-01-19 11:11
-
SjälvserviceUppdaterad: 2022-11-22 14:03
-
InformationstjänstUppdaterad: 2022-11-29 15:27
Sala kommun vill bli ännu bättre på att ge dig service av hög kvalitet. Dina synpunkter på kommunens verksamheter och tjänster är därför viktiga bidrag när vi utvecklar och förbättrar våra tjänster.