Om du har synpunkter på en befintlig verksamhet eller service ska du i första hand kontakta ansvarig chef för verksamheten alternativt ansvarig handläggare för tjänsten.
Om du vill föreslå en ny verksamhet eller saknar service inom något verksamhetsområde ska du i första hand kontakta dina politiker som fattar beslut om vilken verksamhet kommunen ska bedriva.
Sedan 2003 har du som är folkbokförd i Sala kommun även möjlighet att lämna medborgarförslag direkt till kommunfullmäktige.
Felanmälan - samhällsteknik
Felanmälan av kommunala anläggningar och tekniska tjänster.
(Gator, vägar. Vatten och avlopp. Renhållning/sophämtning. Kommunala fastigheter)
Bygga och bo
Synpunkter på detaljplaner som är ute på samråd och granskning.
Tjänster för att lämna synpunkter och klagomål
-
Felanmälan
InformationstjänstUppdaterad: 2020-05-13 10:36Felanmälan av kommunala anläggningar och tekniska tjänster.
-
Felanmälan trafik- och utemiljö
InformationstjänstUppdaterad: 2020-06-08 14:45Anmäl fel när det gäller klotter, nedskräpning, gator, cykelvägar, belysning, lekplatser, parker, konstverk, med mera.
-
Felanmälan trafik- och utemiljö - inskickade
InformationstjänstUppdaterad: 2019-10-22 16:43Här ser du redan gjorda felanmälningar.
-
Lämna synpunkter - Anmälan
SjälvserviceUppdaterad: 2020-07-14 10:27 -
Lämna synpunkter på skolverksamheten - Anmälan
SjälvserviceUppdaterad: 2019-11-07 15:01 -
Lämna synpunkter, klagomål eller förslag, vård och omsorg
SjälvserviceUppdaterad: 2020-03-04 07:51 -
SalaAppen - ladda ner
SjälvserviceUppdaterad: 2020-06-08 14:46 -
Synpunkter och klagomål
InformationstjänstUppdaterad: 2020-09-29 14:26Sala kommun vill bli ännu bättre på att ge dig service av hög kvalitet. Dina synpunkter på kommunens verksamheter och tjänster är därför viktiga bidrag när vi utvecklar och förbättrar våra tjänster.