StartLägenhetsregistret, flerbostadshus - Anmälan
Självservice

Lägenhetsregistret, flerbostadshus - Anmälan

Publicerad 2016-05-16
Uppdaterad 2019-03-26 10:53
Meddelandet skickas till samhallsbyggnad@sala.se
CAPTCHA Image
Play CAPTCHA Audio
Refresh Image
Viktigt att veta. Det du skriver till kommunen kan komma att diarieföras och bli offentlig handling. Läs mer om hur ett ärende hanteras i kommunen.

Var noga med att fylla i fastighetsbeteckning, datum för färdigställande, fastighetsadress, datum för bygglov, byggnadsåtgärd samt uppgifter om lägenheten. 

OBS! Endast en fastighet per blankett.

Om tjänsten

Lägenhetsregistrets syfte är att skapa hushålls- och bostadsstatistik som ska användas i samhällsplanering och forskning. Folkbokföring sker på lägenhet i stället för som tidigare på fastighet.

Fastighetsägare som äger flerbostadshus eller småhus ska enligt lag rapportera nytillkomna, förändrade och borttagna bostadslägenheter till lägenhetsregistret.

Villkor

Fastighetsägare som äger flerbostadshus/specialbostäder.

Avgifter

Tjänsten är kostnadsfri.

Relaterade länkar